Alig egy hónapja jelentette be végre az EA, hogy készül a Dead Space remake, és ezzel együtt kaptunk egy szép CGI trailert is, most azonban az EA Motive egy fejlesztői streamet tartott, hogy egy icipicit többet mutasson a remake-ből. Az EA mostanában egy kissebb fázison megy keresztül, ahol úgy tűnik, hogy a Star Wars Jedi: Fallen Order sikerre magabiztosságot adott az EA-nek, hogy több egyjátékos narratív játékot készítsen, és ne csak a szokásos, évente megjelenő többjátékos franchise-okat – vagy sportjátékokat – készítse. 2021. július 22-én az EA bejelentette, hogy egy Dead Space remake készül az EA Motive (a Star Wars Squadron készítői) által, de sajnos a CGI traileren és a hátborzongató altatódal visszatérésén kívül túl sok mindent nem kaptunk. Az EA Motive 2021 Augusztus 31. n azonban bemutatott egy fejlesztői streamet, ahol megmutatottak néhány nagyon (a fejlesztők által kiemelt, nem gameplay leleplezésnek szánt) korai felvételt a játékról. A játékot az alapoktól kezdve a Frostbite motorral építik újjá, és az egyik korai összehasonlításból kiderül, hogy az eredeti játék Xbox 360-as verziójához képest mennyi részletet adtak hozzá.
Trailer Márpedig a lőszer most is kincset ér, nem árt takarékoskodni vele. Aztán ott van még a robbanótöltetek kihelyezésére szolgáló szerszám is, amivel csapdákat állíthatunk a pálya egyes helyeire, de ez csak akkor igazán hatásos, ha tudjuk, mire számíthatunk, tehát első végigjátszásra mi inkább maradtunk a jól bevált plazmavágónál és barátainál. Amúgy is végigtoljuk még legalább kétszer, higgyétek el, ti is végig fogjátok! A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz! Sokat javult viszont a környezet, szebb és gazdagabb a kidolgozottsága, valamint ezúttal a fény-árnyék hatásokkal is sokkal jobban operáltak a készítők, aminek köszönhetően – ismét – kellemes feszengést okozott nekünk a játék. A fizikai motor ezúttal is hibátlanul dübörög a program alatt: a játékban található szinte összes tárgy mozgásba lendülhet, a robbanásoknak és a rohamozó nekromorfoknak hála pedig gyakran leszünk ennek szemtanúi. Ezúttal is hatékony fegyvernemünk lesz a kezünkre csatolt Kinesis berendezés, amivel pillanatok alatt fegyvert varázsolhatunk minden mozdítható dologból, kezdve a hullák testrészeitől az utolsó elemlámpáig.
Pont mostanában volt egy cikk erről sg-n. Mass Effect 3 nagyon esélyes lesz, de a Deus Ex is az lehet. Illetve Dragon Age 2 is. Viszont szerintem saját kategóriájukban az említett játékok azok lesznek. Crysis 2 év játéka? Na az már nevetséges lenne. Igazad van, a szűklátókörúek szemében ez nem az év játéka. LOL Idén lesz a Mass Effect 3 is, szerintem az lesz majd a legesélyesebb az év játékára. De a DS 2 nagyon jól sikerült. Idén lesz még Diablo 3, Deus Ex 3, talán Thief 4 is, Elder Scrolls 5, Batman: Arkham Asylum 2, Dragon Age 2, Rage, Modern Warfare 3, Crysis 2, Shogun 2: Total War, The Witcher 2, Guild Wars 2, Mass Effect 3... és ezek csak a óval várjunk még azzal az év játéka plecsnivel. Kurvaerős lesz a mezőny minden fronton, szerintem az elmúlt 10 évben nem volt ilyen erős, mint idén lesz. Ha ez a 2011-es év játéka, akkor ritka gagyi játékok jelennek meg az idén:D Úgy jogos az állítás! Ez az Év Játéka a szűklátókörűek szemében! 3 mentéssel? de ez azért szemét, mert mi van ha valaki nem tud egy huzamban annyit játszani, hogy 3 mentéssel végig vigye, mert mondjuk dolgoznia kell menni:-/ Hi... Van már hozzá crack-fix... keress rá... Vedd meg, vagy járj utána!
Márpedig a lőszer most is kincset ér, nem árt takarékoskodni vele. Aztán ott van még a robbanótöltetek kihelyezésére szolgáló szerszám is, amivel csapdákat állíthatunk a pálya egyes helyeire, de ez csak akkor igazán hatásos, ha tudjuk, mire számíthatunk, tehát első végigjátszásra mi inkább maradtunk a jól bevált plazmavágónál és barátainál. Amúgy is végigtoljuk még legalább kétszer, higgyétek el, ti is végig fogjátok! A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!
Persze aki az előző rész sötét, riasztó árnyékokkal teli, szűk folyosóit kedvelte annak is meglesz az öröme, a játék vége felé visszatér a jó öreg "Dead Space életérzés", addig pedig élvezhetjük a kicsit más, kicsit érdekesebb helyszíneket. A Viscerial fejlesztőinek jót tett a siker, és az elmúlt pár év. Ami az előző részben idegesítő, vagy frusztráló volt, az most kivették, vagy élvezetesebb és játékosabb módon oldották meg. Természetesen most is van női mellékszereplő is. Nem fogunk frusztráló, idegesítően nehezen elhalálozó "boss" ellenfelekkel találkozni, és a súlytalanságban játszódó részek sem fogják annyira összekavarni orientációnkat, min anno. A helyszín változatosságát, és a játékmenet finomítását leszámítva nem sokat változott a játék: a grafika egy kicsit szebb, de – ahogyan 2008-ban is – nem a szépség, hanem a hangulat, és a részletek (és persze az árnyékok! ) viszik a hátán a látványt. A rajongók számára jó hír, hogy a fegyver/ruha fejlesztgetős, vásárolgatós rendszer is megmaradt.